Rynek reklamowy netto niezmiennie rośnie

03 czerwca 2024

Według najnowszego Raportu o Rynku Reklamy w Polsce, tworzonego przez Publicis Groupe, w pierwszym kwartale 2024 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość r/r o 11,5 proc, segment radiowy urósł o 10,2%.

Większość sektorów zwiększyło budżety reklamowe, a w czterech odnotowano spadki. Największy wzrost wolumenu wydatków wygenerował sektor żywność – firmy z tego sektora przeznaczyły na reklamę o blisko 84 mln zł więcej, co stanowi 41,1 proc. więcej rok do roku. Największym sektorem na rynku reklamy pozostaje sektor handel, który przeznaczył na reklamę w pierwszym kwartale 2024 r. o niemal 65,9 mln zł więcej niż w ubiegłym roku (dynamika 12,3 proc.). 

Radio cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem reklamodawców. Dzięki rosnącemu popytowi inwestycje reklamowe w to medium wzrosły w I kwartale 2024 r. o 10,2 proc., czyli o 17,6 mln zł rok do roku. W I kwartale 2024 r. spadła słuchalność Grupy RMF, Time i Polskiego Radia, wzrosty nastąpiły natomiast w przypadku Grupy Eurozet i Audytorium 17 oraz pozostałych mniejszych rozgłośni (Dane Kantar). Wśród najaktywniejszych reklamodawców w radiu znaleźć możemy markety oferujące sprzęt RTV i AGD: Media Expert oraz Euro-Net, a ponadto firmę farmaceutyczną Aflofarm Farmacja Polska oraz dyskonty: Lidla i Biedronkę.

ZAINTERESOWANY?
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

KONTAKT KONTAKT
brief