Słowniczek Digital

A

AdSerwer

System do emisji, zarządzania, raportowania i analizy kampaniami reklamowych w Internecie.

Affinity index

Stopień dopasowania grupy docelowej do całości populacji danego medium. Wskaźnik pokazuje o ile wartości uzyskiwane dla grupy celowej odbiegają od wartości uzyskiwanych dla innej grupy porównawczej (np. całej populacji). Wartość indeksu powyżej 100 oznacza lepsze dopasowanie w populacji.

C

Capping

Limit wyświetleń reklamy przypadających na użytkownika w określonym czasie.

CPC (Cost per Click)

Model rozliczeniowy związany z reklamą online, oznacza koszt jednego kliknięcia wykonanego przez użytkownika w promowaną reklamę.

CPA (Cost per Action)

Model rozliczeniowy związany z reklamą online, oznacza koszt wykonania jednej istotnej dla nas akcji przez użytkownika

CPL (Cost per Lead)

Model rozliczeniowy związany z reklamą online, oznacza koszt pozyskanie kontaktu (leada).

CPS (Cost per Sale)

Model rozliczeniowy związany z reklamą online, oznacza koszt pozyskania zakupu w sklepie online.

CPM (Cost per Mille)

Model rozliczeniowy związany z reklamą online, oznacza koszt dotarcia do 1000 użytkowników z prezentowaną reklamą, koszt 1000 odsłon tej reklamy.

CTR (Click throught Rate/Współczynnik Klikalności)

Wyrażony w procentach stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń.

CTA (Call to Action/Wezwanie do Działania)

Hasło mające zachęcić odbiorcę naszej reklamy do wykonania oczekiwanej przez nas akcji (np. kliknięcia).

Content Marketing (Marketing Treści)

Tworzenie i dystrybucja wartościowych treści w celu przyciągnięcia i zaangażowania odbiorców oraz niestandardowe rozwiązania, budujące eksperckość, wizerunek i świadomość marek.

D

Display Advertising

Reklama graficzna wyświetlana na stronach internetowych.

E

Expand banner/ billboard/ corner/ skyscraper (forma rozwijalna)

Reklama o tradycyjnym rozmiarze, która rozwija się po najechaniu na nią kursorem, ukazując dodatkowe treści przekazu reklamowego. Zabranie kursora z obszaru reklamy powoduje jego zwinięcie do podstawowej wielkości

F

FF (Flat Fee)

Model rozliczeniowy, w którym opłata za usługę jest stała, bez względu na liczbę odsłon, kliknięć czy oczekiwanych działań podjętych przez użytkowników. Model bierze pod uwagę głównie czas podjętych działań reklamowych (dzień, tydzień, miesiąc).

G

Geotargeting

Dostosowanie treści reklamowych do lokalizacji użytkownika.

Grupa Celowa

Grupa osób o określonej płci, wieku lub innych parametrach, do której kierowane mają być Materiały Reklamowe Klienta.

I

Interstitial

Reklama emitowana na całej powierzchni okna przeglądarki lub na całym ekranie, w czasie oczekiwania na załadowanie kolejnej strony odwiedzanego serwisu.

K

Konwersja

Określone działanie jakiego oczekujemy od odbiorców naszych działań reklamowych. Może to być dla przykładu wysłanie formularza kontaktowego, zakup, polubienie strony na Facebooku czy inna akcja wyznaczona jako cel kampanii marketingowych

L

LTR (Listen Through Rate)

Procent odtworzeń reklamy, które zostały wysłuchane w całości.

O

Odsłona

Pojedyncze wyświetlenie strony internetowej.

N

Native Advertising (Reklama Natywna)

Reklama, która jest dopasowana do wyglądu i formatu treści na danej stronie.

P

Podcast

Rodzaj internetowej audycji audio o nieustalonej długości, którą można odsłuchać przy pomocy smartfona, komputera lub odbiorników z funkcją smart.

Podcast dedykowany

Podcast inspirowany i tematycznie dopasowanego do komunikacji marketingowej i grupy celowej klienta.

Podcast sponsorowany

Podcast, w którym marka obecna jest w formie przekazu reklamowego, najczęściej na początku audycji.

Preroll

Audio odpowiednik klipu instream znanego z tradycyjnego marketingu wideo, emitowany przed contentem. Standardowy czas trwania spotu to 15, 30 lub 60 sekund.

Programmatic Advertising

Automatyczne kupowanie i sprzedaż przestrzeni reklamowej za pomocą algorytmów.

Reklama audio/dxwiękowa –  rodzaj reklamy, która opiera się na wykorzystaniu dźwięku do przekazywania informacji i promowania produktów, usług lub marek.

Reklama wideo (Video Advertising), to technika promowania produktów, usług czy marek za pomocą filmów wideo w internecie

R

Remarketing

Ponownie docieranie do użytkowników zaznajomionych z naszą witryną i komunikatem reklamowym.

ROC (Run On Category)

W odniesieniu do reklamy w danym serwisie, oznacza emisję reklamy na stronach serwisu należących do danej kategorii, np. firma, finanse, podatki, itd.

RON (Run On Network)

Emisja reklamy we wszystkich serwisach należących do sieci.

ROS (Run On Site)

W odniesieniu do reklamy w danym serwisie, oznacza emisję reklamy na wszystkich stronach serwisu

S

Sponsoring

W przypadku digital audio, sponsoring polega na obecności marki przy wybranym contencie, najczęściej podcaście lub całej serii podcastów.

Streaming radia online

Dostęp do sygnału tradycyjnych stacji radiowych transmitowanych drogą internetową.

T

Targetowanie

Marketing cyfrowy umożliwia kierowanie przekazu reklamowego do konkretnej grupy odbiorców.

U

URL

Unikalny adres danego zasobu sieciowego, np. witryny internetowej (strony html), obrazu, pliku FTP, który określa jego lokalizację w sieci komputerowej oraz mechanizm pobierania go. W większości przeglądarek internetowych adres URL widoczny jest w górnej części strony w pasku adresu.

UTM (ang. Urchin Tracking Module)

Element adresu URL, który pozwala monitorować ruch wygenerowany przez dane łącze w Google Analytics. Parametry UTM działają w każdym typie kampanii.

V

Viewability

Wskaźnik dostarczający informacji na temat tego, jaka część emisji (wyświetleń) reklamy była widziana przez użytkownika.

Z

Zasięg kampanii (Net Reach)

Liczba lub odsetek osób, które w okresie trwania kampanii przynajmniej raz zetknęły się z przekazem reklamowym.

ZAINTERESOWANY?
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

KONTAKT KONTAKT
brief