29 października 2025
Według najnowszych danych Radio Track (lipiec–wrzesień 2025) na polskim rynku ogólnopolskiej reklamy dominują dwa pakiety sprzedażowe. Największy udział w czasie słuchania notuje Audio ZET Boost, należący do Grupy Eurozet, natomiast w zasięgu dziennym nieznaczną przewagę uzyskuje RMF 3D – główny pakiet Grupy RMF. Audio ZET Boost utrzymuje silną pozycję w dużych miastach, podczas gdy RMF 3D – na wsiach i małych miasteczkach.
W okresie lipiec–wrzesień 2025 r. dwa pakiety radiowe zebrały łącznie ponad 68 proc. udziału w czasie słuchania, a różnice między nimi są statystycznie nieistotne. Audio ZET Boost (134 stacje) prowadzi w udziale (34,5 proc.), a RMF 3D minimalnie wygrywa w zasięgu dziennym (30,6 proc.) — wynika z danych Radio Track.
Biorąc pod uwagę wyniki słuchalności w miastach 50 tys.+, zarówno przy udziale w czasie słuchania, jak i zasięgu istotną przewagę zyskuje Audio ZET Boost. W analizowanym okresie udział stacji wchodzących w skład pakietu Grupy Eurozet wyniósł 37,7 proc. (r/r -0,8 pproc.), a zasięg 30,0 proc. (r/r -2,4 pproc.). Drugi RMF 3D w udziale traci do lidera 7,7 pproc. z wynikiem 30,0 proc. (r/r +0,1 pproc.), a największy pakiet Grupy Time, czyli Total Time, oferuje udział w czasie słuchania na poziomie 14,3 proc. (-0,1 pproc.) i zasięg 13,7 proc. (r/r -0,9 pproc.).
Jeszcze większą przewagę ma Audio ZET Boost w największych miastach z mieszkańcami powyżej 100 tys. Udział w czasie słuchania stacji wchodzących w jego skład wynosi 37,6 proc. W tej grupie RMF 3D notuje 29,3 proc. Przewaga utrzymuje się również przy zasięgu dziennym – 29,6 proc. vs. 24,8 proc.
Źródło: Radio Track; Kantar Polska/Adres:Media; VII-IX 2025, VII-IX 2024, stacje wchodzące w skład pakietów reklamowych, udział w czasie słuchania, zasięg dzienny, wszystkie dni tygodnia, 15+, miasta 50 tys.+, miasta 100 tys.+.